Lähdimme helatorstaina laivalla yli Tallinnaan ja siitä Haapsaluun muutaman päivän lomareissulle. Kylpylässä oli aluksi hyvin rauhallista, kävimme testaamassa saunat sekä uima-altaan. Suolasauna oli meille uusi tuttavuus.

Lintutornin löysimme rantareitin alkupuolelta ja kiipesimme katsomaan maisemia. Joutsenet pesivät heinikoissa matalassa merenlahdessa. Silkkiuikkuja näimme sukeltamassa ahkeraan rannan läheisyydessä. Kevätpesintä oli linnuilla juuri käynnissä. Kattohaikaroita näimme pidemmällä kaislikossa.
Perjantaina Haapsalu täyttyi pyöräilijöistä! Täällä oli ”Perinteinen vihreä pyöräilyretki”, jossa osallistujat tutustuivat alueen luontoon sekä kulttuuriin. Törmäsimme pyöräilijöihin, kun piipahdimme rautatiemuseossa. Meillä kävi pieni hässäkkä museossa, kun hukkasimme saamamme lipun emmekä päässeet junavaunuja katsomaan muuta kuin ulkoapäin.
Linnamuseon ylärappusilta avautui kauniin keväinen maisema. Muurien alle oli istutettu kauniin keltaisia ja punaisia tulppaaneja. Hevoskastanjapuut sekä vaahterat alkoivat vihertämään. Kesä on pian ovella ja Haapsalun kadut täyttyvät matkailijoista…
Toivotan sinulle lukijani aurinkoista loppukevättä!

















































